Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2010 22:06 - Как да бъда сърдита..на Коледа...
Автор: danjelly Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10819 Коментари: 35 Гласове:
-45

Последна промяна: 13.12.2010 00:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
             Колко пъти започвах и спирах - това уж кратко, но важно писмо.
             Не съм виждала родителите си от 4 години, а така се надявах, че тази Коледа ще е различна. "Писмото" до дядо Коледа остана в графа "неизпратени".Няколко хиляди мили ни делят..
             А боли. Искам синът ми да познава моите родители..Искам да може да говори на български, искам да знае песните, които и аз съм учила като дете. Искам да е горд с бъгарското си име /кръстен на двамата си дядовци, за да няма сърдити/, да тича с обелени колена из балканите и да има детство като моето...Искам да знае как мирише току що опечения хляб от старата пекарна на село. 
            А кажете ми как да се върна в изтерзаната родна България. Няма закони, няма правосъдие. Няма елементарно възпитание - хората живеят в коптори, потънали в злоба и страх. Пенсионери се самоубиват, за да не тежът на децата си, а децата убиват деца. Какъв живот е това  - Неживеене.
           Синът ми имаше щастието да се роди в Щатите, а кажете ми как да накажа /обрека/ следващото си дете да се роди в България. Та повечето доктори не стават за такива. Докторите трябва да са хора с признание, да обичат живота повече от всичко. Не съм съдник, но историите които чета за раждания в България ми изправят косата...И ми призлява от всички, които тръбят "Върнете се, хора, в България". 
            Ще се върна - със сигурност, защото съм оставила сърцето си там. Но кога? Догодина? След две?  Щом моята мила майчица каза: " Стойте си там, нали сте добре!" Как издържа туй майчино сърце...Та аз и минута не мога да се отделя от моята рожба.. А тя? - цели 4 години, поредната тиха и празна Коледа. Но аз ви обичам маминко... И на малкия говоря за вас - колко много се обичате с тати... Колко топли са твойте очи и на тате ръката тъй мека. Днес синът ми върху гърдите ми спи, както аз  преди години съм спала и в неговите нежни очи виждам на всичката болка утеха...

         Спи спокойно, мое мило момче, аз ще бдя над съня ти невинен. И сълзите на мама не капят - просто вали из ведро...
         
         ...Писмото до дядо Коледа беше толкова кратко - Просто мама искаше само една вълшебна Коледа с мама и тати - нищо, че вече е на 28...

ОЛЕКНА МИ...




Тагове:   как,


Гласувай:
63



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - мила. . . Приеми еднаголяма прег...
12.12.2010 22:13
мила...
Приеми еднаголяма прегръдка от мен, от едно момиче на 26
цитирай
2. kapricia - ...
12.12.2010 22:56
Разбирам те. Наистина. И аз мислех да се спасявам в чужбина, но не можах - не мога да съм далеч от родителите си, от мястото, което си е най-много мое. Вярно, писва ми понякога. Дори често. И все пак...
Поздрави! :о)))
цитирай
3. mimayordanova - Повярвай ми мила, всичко, което си ...
12.12.2010 23:01
Повярвай ми мила, всичко, което си написала е толкова искрено, толкова истинско, толкова вярно, толкова тъжно и толкова болно, че аз се разплаках. Навярно защото аз като твоята майка не съм виждала синът си вече 4 години, 6 месеца и 21 дни. Когато замина за Лос Анжелис...
цитирай
4. danjelly - ...
12.12.2010 23:59
Такива сме.. Свързани с българската земя..Като пъпна връв в утробата на сърцето..Линеем навън като цвете без слънце..

А на теб майко ще кажа - Синът Ви е добре, повярвайте - може би тъжен малко преди Коледа. А за времето знам,че и моята майка ги брои - толкова дни и нощи, и плаче, и се моли да сме добре.
Благодаря на всички ви за хубавите думи...
цитирай
5. анонимен - Целувам теб и детето ти.
13.12.2010 00:07
Повярвай на майка си, че е по -добре за теб така, защото преди 13 години не пуснах сина си в чужбина .После отиде в казармата и сега немога нито да го видя нито да го чуя. Радвам се за теб и твоето семейство.
цитирай
6. анонимен - още една сродна душа
13.12.2010 02:36
Вече трета Коледа в мен се бошуват същите чувства...когато наближи празника,всички около мен са радостни а аз тъжна...липсва ми онази Коледа,събрани около масата в бащиния ми дом,хубавите и вкусни гозби на мама и най-вече обичта помежду ни...Много пъти през годината се проклинам за това,че тръгнах...но и много пъти след като прочета българските новини или говоря с майка разбирам,че така е трябвало...имаме син на 14сет...какво щеше да стане с него ако бях останала...един Бог знае...аз само знам,че дойдох тук на 17000км за да му дам възможност за нормално бъдеще...И сега ще се опитам да се успокоя като всеки път...нищо,че тази Коледа няма да сме заедно мамо...може би на Великден най-накрая ще те прегърна....
цитирай
7. andrei - Това е съдбата на почти два милиона българи
13.12.2010 08:55
прогонени от родината,да търсят препитание и щастие в други държави.Моята дъщеря,като Теб,е на хиляди километри от България и само обстоятелството че заплатата й е добра,й дава възможност всяка година да ни гостува за по месец.Ситуацията в България,вместо да се подобрява,се случва точно обратното!Желая ти щастливо посрещане на Рождество Христово и по-добра Нова Година!
цитирай
8. анонимен - Щом веднъж си се продала за пари, ...
13.12.2010 08:58
Щом веднъж си се продала за пари, значи си качена на теглилката и си премерена - не ставаш. Стойте си, където сте, и никога повече не припарвайте в България, нито вие, родоотстъпниците и предатели в тежък момент, нито уродите, които сте народили.
цитирай
9. lateto - ЛАТИНКА
13.12.2010 10:04
НЕ ТОЛКОВА ОСТРО, АНОНИМЕН.НО ИМА И ИСТИНА...В СМИСЪЛ, КОГАТО ЧОВЕК ОБИЧА НЕЩО ИСТИНСКИ, ТОЙ Е ГОТОВ ДА НАПРАВИ ВСИЧКО, ЗА ДА БЪДЕ ДОБРЕ И НА РОДИНАТА. С ДРУГИ ДУМИ, ДА РАБОТИ ЗА НЕЯ, ЩОМ СЕ СЧИТА ЗА ЧЕСТЕН, МОЖЕЩ И СИЛЕН. И НЕ Е ИСТИНА, ЧЕ ЖИВЕЕМ В КОПТОРИ. ЖИВЕЕМ В КЪЩИ И АПАРТАМЕНТИ. НЕ Е ИСТИНА, ЧЕ САМО ТУК СЕ САМОУБИВАТ ПЕНСИОНЕРИ. ТОВА СТАВА ПО ЦЯЛ СВЯТ. НЕ Е ИСТИНА, ЧЕ ТУК ХОРАТА СА ДЕБИЛИ, МИЗЕРНИЦИ И ВСЯКАКВА ПАПЛАЧ. НЕ Е ИСТИНА,ЧЕ ВСИЧКИ ДОКТОРИ СА ИДИОТИ.НАПРОТИВ, И ПРИМЕРИТЕ ЗА ДОБРИ ЛЕКАРИ СА МНОГО, НО НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА. ОБАЧЕ Е ИСТИНА, ЧЕ Е УДОБНО ДА СЕ ОБИЧА И ПЛАЧЕ ОТДАЛЕЧ, НА МЯСТО, КЪДЕТО ДРУГИ СА ПОСТИГНАЛИ РЕД .АКО НАИСТИНА ОБИЧАТЕ РОДИНАТА СИ, ЕЛАТЕ С ВАШИЯ ОПИТ, УМ И ИНТЕЛЕКТ, ЕЛАТЕ С ВСИЧКОТО ПРЕВЪЗХОДСТВО НАД ЖИВЕЕЩИТЕ В КОПТОРИТЕ И НАПРАВЕТЕ НЕЩО ЗА НАС, МИЗЕРНИЦИТЕ.
цитирай
10. анонимен - Ива
13.12.2010 10:07
Знаеш ли, разплака ме...Но още по ми се плаче, че си унищожавам годинете тук, без бъдеще.....Неможах да избягам, а исках и пробвах...Омъжих се по любов...и сега живеем почти на гърба на родителите ми, да са живи и здрави, а после?
Вместо аз да им помагам, те продължават и вместо да се радват, само ги ядосваме........Няма я оная Коледа, Нова година, преди години, която беше. Вече сме изнервени, заядливи и лоши.
Не тъжете, радвайте се, че сте имали. Настоящето е РАЗЛИЧНО тук.
Успех!
цитирай
11. анонимен - 10. lateto
13.12.2010 10:10
Няма да дойдат. Който веднъж е станал роб по собствено желание, остава роб за цял живот. Ако положението в новите им "родини" (е, поне са родини за децата им) се влоши, те пак няма да търсят начин да се преборят с изпитанията, а ще тръгнат да търсят ново кукувиче гнездо из Европа, из Америка, из света или дори и на Марс, но никога, ама никога няма да се борят, за да сторят едновременно живота на себе си и на другите по-добър.
цитирай
12. danjelly - ах..до АНОНИМЕН
13.12.2010 10:16
Ах колко мразя такива анонимни и арогантни пишлемета като тебе. Висящи в кафенетата по цял ден и постоянно плюещи живота си.. Изобщо незнам защо ти отговарям. Какво знаеш ти за родолюбието и предателството? Ето заради такива като теб хората не се връщат - от всяка една дума в твоя пост струи злоба... Радвай се на живота си и дано да бъдеш щастлив/а.
Не исках да обидя никого...
Написах това, което чувствам и не съжалявам за това. Може би бях малко крайна с копторите - но аз имах предвид друго. Не искам да се оправдавам.
цитирай
13. анонимен - Друго мнение
13.12.2010 11:06
анонимен написа:
Няма да дойдат. Който веднъж е станал роб по собствено желание, остава роб за цял живот. Ако положението в новите им "родини" (е, поне са родини за децата им) се влоши, те пак няма да търсят начин да се преборят с изпитанията, а ще тръгнат да търсят ново кукувиче гнездо из Европа, из Америка, из света или дори и на Марс, но никога, ама никога няма да се борят, за да сторят едновременно живота на себе си и на другите по-добър.



За какво точно да се боря, да плодя чалга, полицейщина и цигания. Не искам да участвам в този цирк - театър на абсурда.
цитирай
14. demonwind - Напълно споделям тъгата ти...
13.12.2010 11:10
Ще започна с един приятелски съвет - ориентирай се към Европа. И по-точно към Германия или Австрия. Не е късмет да живееш в Щатите, за да отида там, трябва да ми предложат много пари, макар вече да ми е останал само един близък роднина жив в България. Ненавиждам тази държава (САЩ), пълна с второкласна измет, тъпи и дебели хора, гледащи на чуждоземците като на извънземни и живеещи живот от уикенд до уикенд, където позволяват на лицемерието да избуи до степен да приемаш съседа си като свой брат. А после - пак същото.
Иначе тук, в Белгия, хората са почти същите (това е характерно за всички "развити" консуматорски общества) - лятото е светло до 11 вечерта, те си лягат още в 6... А ние се разхождаме в парка до 9-10, нищо че на другия ден съм рано-рано на работа.
Не се сърди на анонимните, дето плюят постоянно - с такива е пълно в България. Знаеш ли, Европа е толкова разнообразна и интересна, но когато влезеш в Унгария, вече виждаш, че си в задния двор. Още на границата с Австрия те посреща мръсен дрипав циганин, който започва да проси пари или иска да ти свали австрийската винетка, защото "унгарските полицаи щели да те спрат и да те глобят". Което се оказа вярно - спряха ме, но не ме глобиха, благодарение на това, че работя за "федералното" правителство на Европа - нещо, което минава само в бившия Соцлагер - на друго място ще ми резнат главата до кръста, ако парадирам с това.
А иначе България е красива - с жена ми имаме имоти и в гетото, и доста извън него. Но как да си отидеш в студения жилищния блок, населен на 99 % с борчлии на Топлофикация, които не са си плащали дори топлата вода с години и поради това е спряна завинаги? Но за сметка на това новите лъскави лизингови (скъпи) автомобили са наредени на паркинга... Значи проблема не е в беднотията, а в манталитета. Дали ще се върна? Да, ако спечеля от Евромилиони, може би ще се върна. (продължава)
цитирай
15. wasteland - И за какво да се връщат ? Ако сега ...
13.12.2010 11:16
И за какво да се връщат ?
Ако сега бях на 20 - и 5 минути нямаше да седя на тая територия с тоя шибан народ...
Единственото което могат да направят качествените и честни българи е да се изнесат оттук...
И ще ми е мъчно единствено за роднините и приятелите които ще оставя - никога за тая смахната държава.

Тука да си честен човек е синоним на балък.
Честния не го харесват, а го оплюват - не говоря само за политици, а и за обикновени хора.
Още не видели някой и почват да раздават определения и квалификации и то без капка мисъл в тях!
Да - българина не е хубав материал. За мое съжаление.
Дори не отварям дума за причините за това.
И също за съжаление - скоро тази държава дори няма да може да се нарече България, защото няма да има българи.
И по-добре може би !

цитирай
16. demonwind - Напълно споделям тъгата ти... (продължение)
13.12.2010 11:22
Или ако от тук, където работя в момента, ме изпратят да "извивам ръце" и да "махам глави" на ръбовете, които ни докараха до това дередже. Знаеш ли, ако бях на мястото на тия от Европата, щях за врътна всички кранчета за Циганистан - може би народът ще се събуди, когато глада и студа станат съпоставими с тези от Украйна през 1922. Или ще загине от бяла смърт.
В събота гледах интервю на Карбовски с един много ценен човек - запомних само първото му име - Мико (мисля, че беше Илиев). Човекът говореше културно и аргументирано, може би малко крайно, но така става, когато на човек му дойде предела. Ако си намериш предаването от тази събота на "Отечествен фронт" някъде из торент тракерите, свали го, доста беше добро. Синът ми също го гледа и от много малък знае значението на словосъчетанието "мързелив циганин" и "долен чалгаджия". Закърмен е с вечните български песни - народни и други, с филми за нашата обща Родина - Земята, с любов към животните и омраза към хората, които по свое желание не работят и паразитират на гърба на другите и най-вече - с любов към България, Родината, а не държавата. Научен е да ненавижда чалгата, но не да скача срещу нея - просто да гледа сеира на простаците. Когато се прибера с колата в България, навсякъде е чалга - от прозорците на колите н-та употреба се носят "трелите" на поредната чалга разпоретина, докато от моята гърми я Judas, я Napalm Death, я нещо още по-брутално... И винаги нося със себе си "днешния вестник", увит около здрава метална тръба. За всеки случай, защото вече ми е писнало да боря простака с думи, докато усещам юмрука му в зъбите си - още докато ръката му на път към устата ми, очите му "прочитат пресата", преди да се събудят в болничното легло!
Та пак ще повторя приятелския си съвет - ако можеш, върни се в Европа. Поне ще можеш да се прибираш по два-три пъти в годината в България. Аз поне така правя, защото без Родината (пак казвам, не държавата) не мога да живея.
цитирай
17. demonwind - А тези, които плюят
13.12.2010 11:26
и се правят на патриоти, има два варианта - или са от тази малка част, в която са заграбените пари на народа и сега благоденства, или са от другите, тънещи в собствената си тиня и борчове за плазми и скъпи ДВД-та, заради които сега са венчани за години напред за банките, които пък им променят условията всеки ден. Това са хора, невиждали повече от носа си, незнаещи нито един чужд език, които просто няма какво да правят навън, освен да мият някой негърски г*з за жълти стотинки.
Така че не им се връзвай, те искат само да усилят мъката ти още повече, удряйки те безмилостно в лабилен момент. При мен обаче не са познали.
Ако искаш да прочетеш някои мои неща по въпроса, просто ми драсни едно съобщение на лична.
Поздрави и успешна седмица!
цитирай
18. danjelly - ...
13.12.2010 11:28
demonwind, БЛАГОДАРЯ...
цитирай
19. benra - danjelly,
13.12.2010 12:01
пожелавам ти скоро да имаш твоята семейна Коледа. Висока е цената на спокойствието(каквото се придобива, когато живееш извън тази, за жалост, повредена държава), висока, но...Поздрави!
цитирай
20. demonwind - 20. danjelly
13.12.2010 12:05
Моля, прокудените от Родината трябва да си помагаме, където и да сме. Лошото е, че не всеки осъзнава това ;) Ще те поздравя с това - някога е писано за арменския народ, но Яворов просто не е подозирал колко вярно ще се окаже то десетилетия по-късно за собствения му народ...

Изгнаници клети, отломка нищожна
от винаги храбър народ мъченик,
дечица на майка робиня тревожна
и жертви на подвиг чутовно велик -
далеч от родина, в край чужди събрани,
изпити и бледни, в порутен бордей,
те пият, а тънат сърцата им в рани,
и пеят, тъй както през сълзи се пей.

Те пият… В пиянство щат лесно забрави
предишни неволи и днешни беди,
в кипящото вино щат спомен удави,
заспа ще дух болен в разбити гърди;
глава ще натегне, от нея тогава
изчезна ще майчин страдалчески лик
и няма да чуват, в пияна забрава,
за помощ синовна всегдашния клик.

Кат гонено стадо от някой звяр гладен,
разпръснати ей ги навсякъде веч -
тиранин беснеещ, кръвник безпощаден,
върху им издигна за всякога меч;
оставили в кърви нещастна родина,
оставили в пламък и бащин си кът,
немили-недраги в далека чужбина,
един – в механата! – открит им е път.

Те пеят.. И дива е тяхната песен,
че рани разяждат ранени сърца,
че злоба ги дави в кипежа си бесен
и сълзи изстисква на бледни лица…
Че злъчка препълня сърца угнетени,
че огън в главите разсъдък суши,
че молния свети в очи накървени,
че мъст, мъст кръвнишка жадуват души.

А зимната буря им сякаш приглася,
бучи и завива страхотно в нощта
и вихром подема, издига, разнася
бунтовната песен широко в света.
И все по-зловещо небето тъмнее,
и все по се мръщи студената нощ,
и все по-горещо дружината пее,
и буря приглася с нечувана мощ…

Те пият и пеят… Отломка нищожна
от винаги храбър народ мъченик,
дечица на майка робиня тревожна
и жертви на подвиг чутовно велик -
далеч от родина, и боси, и голи,
в край чужди събрани, в порутен бордей,
те пият – пиянство забравя неволи,
и пеят, тъй както през сълзи се пей.
цитирай
21. анонимен - без заглавие
13.12.2010 12:47
в българия съм си и децата ми са тук,но ме развълнува това писмо...никой не хуква по чужбините от добро!носете я тази наша страна в сърцата си и мислете за нас-тези,дето родихме и отгледахме нашите деца тук,дето мизерстваме и умираме без болници,дето не можем да помагаме на старите си родители,щото самите ние едва врзваме двата края...един ден се върнете-успели и богати ,дано нещо промените тук!успех и кураж!
цитирай
22. анонимен - Роби, роби. . . навсякъде по света ...
13.12.2010 14:10
Роби, роби... навсякъде по света роби ще бъдете. И тук да се върнете, пак роби ще си останете. Бивши к*рви няма. Бивши роби пък - съвсем.
цитирай
23. demonwind - Свободний 24 анонимен -
13.12.2010 15:19
аз съм в чужбина и не се чувствам роб. А ти помисли си - не си ли роб в собствената си държава? Не си ли роб на Топлофикация, на ЧЕЗ или ЕВН, на Софийска вода (или друго бандитско ВиК дружество)? Ако не си, значи това говори лошо за теб - превърнал си съседите си в твои роби, като крадеш от тях. Не вярвам да си голяма клечка с дебел портфейл - тук такива не се свъртат.
цитирай
24. анонимен - Особеност на психично увредените ...
13.12.2010 18:53
Особеност на психично увредените е, че не съзнават състоянието си. Изясни ли ти се, робе?
цитирай
25. анонимен - Ива
13.12.2010 19:31
Чужденците такива заядливи ли са като нас?
Гледат ли в чуждата паница?
Доколкото знам, само ние сме увредени така, ние и мексиканците тоест, да не гледаме ние да сме добре, а на хората около нас да им е зле, тогава ние се чувстваме добре........
Как да искаш да се върнеш, само докато четеш тук и ще ти се отще, и по добре, четете и НЕ СЪЖЕЛЯВАЙТЕ, че не сте при такива "чудесни и добри хора"...
И да напомня, ако не сте чели, статистиката показва, че след 15 години ще сме екзотичен народ в собствената си държава, точно така го пишеше...
цитирай
26. анонимен - Ива
13.12.2010 19:32
И това от мен-
http://www.youtube.com/watch?v=TQEXGld3vHA&feature=player_embedded
Успех на всички, където и да сте...
цитирай
27. danjelly - Ива
13.12.2010 20:21
Ивка аз чак не мога да повярвам на някои от коментарите тук...Защото злобата струи...А американците може и да са лицемерни, и глупави, но това което съм срещала при българите никаде го няма. Пример: Обадих се миналата година до една българска банка. Интересувах се от процента, който ще ми удържат, защото ще си пратя парите там...Попитах с кой говоря, за да знам от кой получавам информацията...Знаете ли какво получих - трясване на телефона...Култура, какво да правиш. Българщина...
цитирай
28. demonwind - 26. анонимен
13.12.2010 20:34
Май здраво си хванал ибрика, брато... То само първия път боли, после се свиква...
цитирай
29. danjelly - demonwind
13.12.2010 20:48
Не им обръщай внимание..Това са хора неуспели да излязът навън или неуспешно прибрали се. Защото навън хората искат да работиш, а не да се подчесваш ,където не те сърби...
цитирай
30. анонимен - Ива- danjelly
20.12.2010 13:07
"Пример: Обадих се миналата година до една българска банка. Интересувах се от процента, който ще ми удържат, защото ще си пратя парите там...Попитах с кой говоря, за да знам от кой получавам информацията...Знаете ли какво получих - трясване на телефона...Култура, какво да правиш. Българщина..."
Отвикнали сте, просто си стойте там...
цитирай
31. demonwind - 32. анонимен
20.12.2010 15:57
Не сме отвикнали, просто се опитваме да оправим нещата от дистанция. Лично аз и хора като мен лобират активно за спиране на всякакви средства за България по всички еврофондове до пълното изясняване на мътните води във всичките области на политиката. Ако ще целокупния народ да гладува като пес! Помните ли как беше в казармата - заради един страдаше цялата рота. След втория-третия случай му правехме "мечка" и издънката или влизаше в правия път, или търсеше връзки да се пръждосва на друго място. Та така и в България - една година вълчи глад - бива, след това масово изземване на ипотекирано имущество и разпродаването му на чужденци и тогава май ще дойде редът на "мечката" за виновните. Само дето ще е късно и ще живеете отново в жилищата си, но под наем - ако имате пари - тук на Запад на никой не му пука че нямаш пари - да си си направил застраховка на борчовете!
Та както сме отвикнали, много бързо ще свикнем отново - само че с малко по-други подходи...
цитирай
32. анонимен - А не мислите ли, че можещите хора все ...
31.12.2010 13:13
А не мислите ли, че можещите хора все още имат място в България? Ако всеки казва тук няма бъдеще, няма за какво да стоя, според мен първо трябва да погледне себе си. Имате ли образование, знаете ли езици, имате ли професионална квалификация, или това са неща които не са важни. И след това като поработите в България за 300-400 лв. казвате, е това не е живот, отивам на "едно по - добро място", там ще вземам 10 пъти повече, нищо че ще бърша маси пак или ще слугувам някъде. Е как да стане?
Голяма част от българите отиват в чужбина преди да завършат каквата и да е професионална квалификация, нямат време да учат поради факта че работят по 2 смени на ден, за да правят парите и дотам. Разбира се не всички са така, но мисля че голяма част изпълняват точно този план график, волно или неволно.
Каква е алтернативата в България ли? Образование, квалификация, намиране на работа (при малко повече късмет без много месеци търсене), в началото взимане на найстина смешни пари в сравнение с това което можете да получавате в чужбина, и все пак ако не сте кретен и си разбирате от работата най - вероятно успявате. Толкова ли е трудно? Разбира се това не е най - лесния вариант, но според мен най - добрия.

Хората който са в чужбина найстина трудно ще се върнат, но бих им казал, че живота тук не е толкова страшен колкото го изкарват по новините, така че с малко повече желание всичко се постига. :)
цитирай
33. danjelly - Ами незнам, точно защото мисля да се ...
02.01.2011 00:32
Ами незнам, точно защото мисля да се върна в България, преди да замина завърших висшето си образование. В България също работех - не казвам, че ми е било лесно. Но за мен дипломата беше много важна.
Има и нещо друго аз заминах преди 4 години, времето когато първо те питаха кой е баща ти, а после те питаха какво може да правиш. За мое добро и за всички тези, които ще се върнат в България се надявам вече да не е така
цитирай
34. анонимен - до А не мислите ли, че можещите хора все
12.01.2011 02:26
Аз тръгнах преди по-малко от три години и повярвай много трудно ми бе да взема това решение.Казваш,че в България човек има избор,стига да има добро образование и малко късмет...не съм съгласна с теб.Аз съм с много добро образование,професия с бъдеще и добре котираща се в цял свят.Завърших преди 11 години и през цялото това време се борих за признание,полагах огромни усилия и труд за да се докажа и не успях...защото нямам" вуйчо владика",както е прието да се казва у нас.И въпреки трудностите и препятствията по пътя ни пак си оставах в родината до момента в който синът ми не взе да пораства и чак тогава си зададох въпроса -какво става с него,какво бъдеще има той...никакво като мен.Затова тръгнах и не съжелявам.Погрешно е схващането,че емигрантите са хора,който търсят лесното, а в България остават силните личности.Напротив умния човек разбира,че не е нормално да си блъска главата в стена,знаеки че дори и да успее евентуално да я разруши от другата страна няма нищо по различно.Вярно е,че немогат всички да заминат,но небива да се нападат и обвиняват в отстъпничество тези който са го направили.И накрая с ръка на сърцето ще кажа,че нищо освен семейството ми не ми липсва в България...Онази България за която учехме в училище и с която се гордеехме отдавна я няма.
п.п-много е страшно когато заживееш в чужбина и разбереш,че там си по малко емигрант от колкото си бил в твоята родина-от това боли...многоооо
цитирай
35. danjelly - До - 35...
21.01.2011 22:54
Да много боли, защото си никой в собствената си родина, а се чувстваш добре на майната си. И мен ме боли само за близките ми и само заради тях бих се върнала..За да търсим пак път навън след година, както казва съпругът ми...Е това е страшното...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: danjelly
Категория: Поезия
Прочетен: 118579
Постинги: 52
Коментари: 92
Гласове: 188
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930